Snökaos!

Ja fyförfasen vad det är en massa snö här! Jag min idiot skulle ut och jobba i detta vädret och det skulle jag aldrig ha gjort!

För det första så kommer jag till station och ser att mitt tåg som skulle gå 9.30 var Inställt. Men jag tänkte äsch väntar och hör vad som sägs. Och tåget var inte inställt utan det kom så snällt 9.30 och åkte sakta iväg. Kom bara 10 minuter senare till vikingstad. So far so good, kan man ju säga. Jobba lite då..såg att helvete bara vräkte ner utanför och kände väl inte så hepp på och gå ut i det där igen sen..

Pinna iväg iaf sen till stationen sen när jag slutat sen..och när jag kommer fram så står det att det är ny tid på pendeltåget som jag skulle tagit 14.17 det kom istället 14.47..fine tänkte jag 20 minuter går väl rätt så fort fast det är kallt..men sen så blev det ytterligare 20 minuter och det slutade med att tåghelvetet kom 15.12!!!!

Började nästa och grina i väntan på det där jävla tåghelvetet! kändes som jag skulle vara kvar där hela kvällen!:(
Finns ju inte så mycket och göra i vikingstad när man väntar på tåget..men det finns en liten kiosk vid stationen så efter att ha stått i kylan ett bra tag så knalla jag bort dit. Eller släpade mig bort. Stod där inne som ett fån och glodde på v75. Men varm det blev jag!
Sen äntligen så kom det där jäklaskit tåget! Och mina tår blev hur glada som helst att det blev varmt underlag!!

När jag äntligen då kommit fram till stan så får man veta att alla bussarna var inställda tills de har röjt bort snön! Men då var min älskling så himlagullig och kom och hämta mig! :) :)

Nu sitter jag med strumpor, raggsockar och tofflor på fötterna så de ska bli glada igen :) Och så har jag på mig morgonrocken också! 

Usch och fy för detta vädret! Hoppas det inte är lika jävligt imorn, för då ska jag ju jobba igen..får se om det går bättre..vilket jag tvivlar på men man får väl se.

Ska icke gå ut mera idag, har fått min dos tillräckligt idag skulle jag tro!

Ja ser det snöar jag ser det snöar det var väl roligt..NÄÄE 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0