Tisdag 2/2

Sista veckan av HEL 2 har börjat...imorgon ska vi finslipa på vår presentation som vi ska ha på fredag. Idag är det föreläsningar men jag har valt att inte gå. Jag ska komma på något bra att ha på kommunikationsövningen på torsdag. Kan inte komma på något bra problem som jag ska ha eftersom vi ska rollspela, så man kommer att vara patient och professionell. Hmm vad ska jag ha för problem... inte lätt detta..

Vet inte om jag blivit så mycket klokare på de andras professioner, vilket är lite syftet med att ha HEL 2 kursen. Läkaren har lite mera ledar rollen, kan en massa om funktioner och dysfunktion, sjukdomar och hälsa. (fast det kan ju jag också) Sjuksköterska har den omvårdnande rollen, lägger om sår, ser till att det som läkaren säger blir gjort. (det visste jag ju redan, HA) 
Sjukgymnasten har jag mest koll på redan, ser till att patienten tränar och sånt ;)  (fast det kan ju vi oxå göra)
Arbetsterapeuten ser till att det fungerar i vardagen efter att ovanstående professioner gjort sitt :) hihi

Arbetsterapeuten är bäst helt enkelt ;)

Näe nu ska jag ta och fundera vidare över lite problem som man kan ha...

That´s it for now...
CIAO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0