Nämen oj.

Hej hopp vad länge sen det var man skrev något här då!
Men det har ju varit såå himla mycket den senaste tiden och inte haft någon ork att skriva nåt. Praktiken tar kål på mig! Är helt slut när jag kommer hem så det blir till att laga mat och sen däcka i soffan typ..

Trivs iallafall på platsen jag är på nu, geriartriken på US. Demensutredningar och ADL bedömningar görs på mottagningen och avdelningen. Jag trivs mest på demensavdelningen för där kan man göra "traditionell" arbetsterapi. Det är lite tydligare vad det är man ska göra där som arbetsterapeut tycker jag. Men det är roligt på mottagningen också, har testat test på lite patienter. Men det blir mera självständigt inne på avdelningen vilket är meningen denna termin och praktik.

Men vecka 41 och 42 ska jag vara på ortopeden US på KUA, som det heter. Var på introduktion där idag..trodde jag...men den var tydligen igår :O
När jag kom dit så frågade jag nån där vart jag skulle gå om jag ska på introduktion.. hon sa att jag skulle till geriartriken..WHAT! näe jag ska vara här..Ja men då måste du vara arbetsterapeut.. Malin!? JA! Jo du skulle vara här igår...AHAAAAA! OOOPS! ;)
Förrvirrad till tusen! Kändes lite pinsamt men de verkade coola med att jag iallafall var där idag. Fick en private introduction av handledarn där och det verkar läskigt och roligt på samma gång. Meningen med KUA är att vi studenter ska hålla i hela avdelningen(Avd.30) men att handledarna har huvudansvaret men vi studenter gör allt!

Så kan det gå och fint folk kommer ju alltid sent!

Näe snart dags för en annan och nanna kudden...typ...
GOD NATT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0