Ont i foten, halsen och mensvärk...

Idag har det varit en spännande eftermiddag.. ringde igår till vårdcentralen eftersom jag har haft ont i min fot ett antal veckor och tänkte att det kanske var dags att kolla upp så det inte är nåt..
Fick iallafall en tid hos läkarn 13.20 idag och gick dit efter skolan. Hon klämde och kände lite och tyckte inte hon kunde ge nåt svar på vad det kunde vara och tyckte det var lika bra att du åkte upp till röntgen. Plus att det var nära vristen också som jag hade ont så det kunde ju vara nåt litet där som behövdes gipsa sa hon.

Jaha tänkte jag vad kul med gips då! men klart jag vill ju se så det inte är nåt som är av. Så det var ju bara att åka dit. Fick vänta ett tag innan det togs bilder, sedan togs det bilder i olika vinklar. Jag fick vänta lite till på resultatet som visade att det inte var nåt av i foten. Så det var bara att åka hem..jaha tänkte jag men jag har ju fortfarande ont i foten och fråga vad ska jag göra åt det..ring din doktor och fråga fick jag till svar..Jaha vad är det för svar..jag hade ju en massa frågor som inte de svara på utan åk hem bara..hmm dumt tyckte jag. Inget bra sätt att informera en undrande patient på..skärpning!

Ringde vårdcentralen igen och berätta resultet från röntgen. Jag fick lite tips och råd vad jag själv kan göra för att lindra smärtan tex bandage, högläge, smärtstillande medel, bra stöd i skorna, träna upp musklerna runt leden. Nu sitter jag med lite bandage runt foten och det känns faktiskt mycket skönare! Bra bra!

Och som om detta inte skulle vara nog så har jag halsont och mensvärk också! Allt på en och samma dag! Skönt att det inte blev nåt gips på foten iallafall.

Imorgon så ska jag till tandläkaren så det känns som jag har avverkat nästan all hälso och sjukvård på denna vecka ;)

Nu ska jag slappa lite i soffan med lite godis för det får man äta idag när man har vart hos doktorn!

Kram och hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0