Skolstart=rivstart

Tjohooo!
Då var skolan igång i fullfart..börjar med en heldag 8-17 sådär. Fyfasen det var tufft de.
Men en väldigt rolig kurs som börjat nu ändå :) det blir nog bra det här!

Arbetsterapi för delaktighet och tillgänglighet heter kursen och handlar bland annat om miljö, mångfald, attityder & fördomar som påverkar människans aktivitetsförmåga i samhället och hemmet.
Ja det är typ det som jag har förstått av denna lååånga dag!

Vi har startat ett sammarbeta med civilingenjörerna i Linköping, vi arbetsterapeutstudenter är konsulter till dom om allt som har med människokroppen och aktivitet och göra :) Och dom får konsultera oss i allt som har med tekniken att göra. Det ska allt bli skojsigt det där!
Vi ska göra en produkt som ska underlätta för människor med t.ex. funktionshinder att utföra aktiviteter i dagliga. Designa ett hjälpmedel helt enkelt! Rätt coolt! :)

Ja men jag har ju inte bara pluggat idag heller, var ju i skolan till 12 sen bar det iväg hemåt med pendeln whohoo för att bege mig lite snabbare hem för att träna! Så det var nice, sen iväg igen till campus och designa lite :)
Sen blev det en sväng förbi bibblan för att inskaffa lite mera litteratur för kursen..sen var jag helt sluuuut!

Men nu så är jag allt lite piggare men ska nog gå och sova snart ja..imorn blir det ytterligare en heldag, 9-15.

Känns alltid väldigt rörig första dagen på nån kurs, ny basgrupp, nya kursansvariga, nya uppgifter, en ny tenta som kommer om 10 veckor :S men dit är det ju skiiit låååångt till ;)  men ändå..

Aja nog om skolan nu då..helgen tillbringades i Boxhooooooolm! Bayersk afton i boxholm det säger man ju inte nej till ;)  Det var god mat och trevligt sällskap.  Tror nog att hela Boxholm var på denna tillställning, var en hel del folk ändå.

Nej men nu så måste jag nog ta och nassa kudden här som sagt upp tidigt igen imorn och förberda rest-seminarium och ha en statistik föreläsning. Fasen vad skoj...NOT!

Natti natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0